3 nov. 2009

COUSAS QUE IMPORTAN.- COMPLEMENTOS ESPECÍFICOS E GRATIFICACIÓNS EXTRAORDINARIAS

Son un dos funcionarios demandantes na demanda que unha pluralidade de persoas diriximos contra a Universidade de Vigo en solicitude de que se recoñeza o dereito á toma en consideración íntegra do complemento específico nas pagas extras, incluíndo xa que logo quinquenios, sexenios e complementos por cargo académico. Un de tantos e tantas que reclamamos o que consideramos noso dereito económico. Quero agradecerlles ás persoas que están liderando esta reclamación o seu esforzo xeneroso.

Cando os conflitos se xudicializan, non cabe estar certo dun resultado determinado, por máis que un entenda que a reclamación é xusta e xurídica. Cabe, iso si, lamentar que non sexamos quen de arranxar este problema por canles extraxudiciais cando unha ollada panorámica á Universidade española amosa que a maioría das institucións veñen aboando completo o complemento específico nas gratificacións extraordinarias. Ou cando menos cabe dicir que é una mágoa que o reitor saínte manifeste que “descoñece prácticamente todo” deste asunto. Ao mellor é que ninguén lle presentou ata agora una reclamación ao respecto! O desinterese da parte recurrida e demandada é, xa que logo, grande de máis.

Precisamos urxentemente dun cambio de actitudes. Xa abonda de prepotencia! A desinformación e desinterse do reitor é un insulto ás organizacións sindicais e as estruturas representativas que xa hai tempo veñen chamando a atención do que consideran os dereitos económicos do PDI.

Eu, desde a humildade, xúrovos que cando menos tería negociada a cuestión xa hai tempo coas ditas entidades representativas. E comprométome a non intepretar na liña máis restritiva posíbel a normativa do PDI e do PAS. A “prudencia” do goberno é ben compatíbel con solucións legais, negociadas e que favorezan unha fluída interlocución en defensa dos dereitos profesionais de toda a comunidade universitaria.

11 comentarios:

  1. Pero si ganas ¿vas a pagar los atrasos o no?

    ResponderEliminar
  2. Soy otro de los reclamantes. ¿Por qué tuvimos que organizarnos entre nosotros, en movimiento que nace al margen de "organizaciones"?¿Que hizo NOVA,como organización de la oposición, para reclamar estos impagos desde que comenzaron a producirse HACE MAS DE UN AÑO? No valen esloganes AHORA, como los que se incluyen en tu comentario:¡Basta de prepotencia! etc. Hay que actuar antes y no apuntarse después. (¿Sigue vigente eso de que NOVA no va?). Para eso hay oposición y para eso votamos cada 4 años.

    Por cierto. No es verdad que LA MAYORIA de las universidades han abonado las extras correctamente. Pero eso no nos quita el derecho.

    ResponderEliminar
  3. Allá tú y tus intereses si crees que no correspondía a NOVA, o a los miembros que tiene en los organos de representación, impulsar, promover o dar los primeros pasos en la reinvidicación de lo que tu mismo entiendes que es un derecho. Está claro que es la Junta de PDI quién debería haberlo hecho (como órgano, no cada central por su lado, atendiendo a sus afiliados) pero es un hecho experimental que no lo ha hecho y por tanto alguien tiene que empezar y para impulsar cosas como esta hay una supuesta oposición.
    No se trata de atribuir méritos de la reclamación a unos o a otros. Eso es lo de menos. Se trata de que si NOVA no se posiciona y actúa ANTES en muchos temas (para el personal que no está en los órganos NOVA no existe hace mucho tiempo, hasta ahora que aparece un candidato y un blog) no logrará mover a los que habitualmnete no participan en elecciones, directas o indirectas, del rector. Los que participan ya están posicionados y se mueven poco

    ResponderEliminar
  4. Si eres rector ¿nos vas a pagar hacia atrás?
    Si se ganan los recursos habrá que pagar a los recurrentes. Al resto del profesorado, si en ese momento ya no puede reclamar por fuera de plazo, no sé si habrá que pagarle o no pero en todo caso el que sea rector puede pagarles (otra cosa es si puede porque el montante: deuda actual + demora + deuda futura (seguirán pagando mal) puede dejar temblando las cuentas)
    De igual forma si se pierden los recursos no hay que pagar pero se puede compensar. Los sueldos del profesorado funcionario se establecen por BOE+DOG, pero son mínimos. No se puede pagar menos pero si mas haciendo uso de la autonomía universitaria y usando claustro, CG, etc. Por tanto se puede establecer un sistema de "tramos" de la propia universidad (alguna los tiene) o se pueden hacer aportaciones a planes de pensiones, o se puede discurrir algún otro procedimiento.
    Por tanto ¿si eres rector nos pagas hacia atrás? No harías nada mas que lo que han hecho otros rectores que han pagado todo y no son ilegales por eso.

    ResponderEliminar
  5. Yo también soy un reclamante y no estoy de acuerdo con el mensaje anterior.
    La oposición está para hacer propuesta políticas altenativas a las del gobierno.
    De defender nuestros derechos como trabajadores se deben encargar los sindicatos, por eso, la pregunta debe ser ¿dónde están los sindicatos? con todos sus liberados que no se han preocupado por defender nuestros derechos laborales ¿a qué se dedican?
    Sobre todo han resultado patéticos los esfuerzos de uno de ellos para, una vez que no han hecho nada y nos hemos organizado por nuestra cuenta, intentar apuntarse el tanto.

    ResponderEliminar
  6. No es que la oposición de NOVA sea poco visible. Es que no la hay y debe haberla, pero anticipándose a los asuntos que van surgiendo. No opinando y haciendo eslóganes a posterori y a pocos meses de las elecciones
    ¿Puede NOVA hacer un resumen (de hechos, no panfletos) de su labor de oposición en las últimos 3 años y medio? Así se hará visible,nos enteraremos y tendremos elementos de juicio para eligir rector

    ResponderEliminar
  7. Es claro que Nova llevaba tiempo "descabezada". Supongo que por eso ha cambiado de lider. Démosle una oportunidad al nuevo. Por ahora no pinta mal.

    ResponderEliminar
  8. Me temo que cuando dejen de darle una oportunidad al nuevo, algunos comentarios de Anonimos que dan caña dejaran de aparecer en este blog

    ResponderEliminar
  9. Creo que vai ser máis sinxelo se contesto os comentarios desde o formulario de comentarios que se o fago no propio artigo. Así que para poder seguir mellor a conversación, pego os meus comentarios aquí abaixo. Quero agradecer as numerosas visitas que recibe o blog a diario e os comentarios que facedes, aínda que sexan de forma anónima, saen cousas moi interesantes.

    * * *

    Quixera dicir, canto aos atrasos, que hai que estar ao que dispoña a sentenza que se dite. Cara atrás, non cabe pagar máis do que estritamente corresponda en dereito. Cara adiante, o tema ten outra perspectiva distinta, na que hai marxe para a especificación da norma legal mediante acordo coas representacións funcionarial e laboral.

    No que se refire a que Nova Universidade non deu banzos en defensa dos dereitos colectivos, coido que non lle correspondía a ela. E, desde logo, non quero facer meus -nen do meu grupo- os méritos desta reclamación, pois é público quen traballou arreo nela. Creo que o deixo claro nas liñas anteriores. Non son máis ca un funcionario da pluralidade dos reclamantes. O que me anoxa é a resposta pública dun reitor, cando houbo un eito de reclamacións individuais e colectivas, que eu coñeza. Penso que as organizacións sindicais e os individuos que presentaron reclamacións desde 2007 non deben estar moi satisfeitos coas declaracións de Gago.

    * * *

    Permitídeme outra pequena entrada polos comentarios que houbo. Antes que nada, quixera dicir que vexo problemas xurídicos para recoñecer dereitos non orzamentados correspondentes a anos atrás. Sería máis doado para min dicir que pagaría desde o principio, pero teño a impresión de que logo non compriría a miña promesa. Prefiro dicir, con máis realismo, que pagaría o complemento íntegro cara ao futuro. E que, no caso dos atrasos, estarei ao que diga unha sentenza ou, no seu caso, un informe xurídico. E logo, están os problemas orzamentarios que nosvan tocar en herdanza, dos que pouco sabemos.

    Canto á responsabilidade de Nova, eu non pertenzo ao Consello de Goberno. Pero si que están compañeiros e compañeiras miñas. Teño a impresión de que o meu grupo leva tempo facendo unha oposición construtiva. Iso si, pouco visíbel, porque o traballo non se coñece ben. Pero estas cousas están documentadas en actas. Ben é certo que agora temos a ferramenta do blog que da máis publicidade aos nosos puntos de vista. Pero, por convencimento e respeto ás persoas que conformaron Nova desde hai temp, teño que agradecerlles o seu desinteresado e pouco valorado publicamente labor de oposición.

    ResponderEliminar
  10. Ya estamos aquí otra vez y nada ha cambiado. El reciente decreto en BOE de recortes se desarrolló, también en BOE, dos días después, con instrucciones. Según ellas se especifican, en detalle, todas y cada una de las cantidades que deben abonarse a cada PDI en cada nómina ordinaria de Junio en adelante, en la extra de Junio y en la extra de Diciembre, en función de cada unos de los capítulos del sueldo: base, específico, complementos, etc. No hay ningún párrafo ambiguo o interpretable. Sólo hay cantidades numéricas para confeccionar la nómina.

    En la Secretaría virtual de la Uvigo ya está la nómina de la extra de Junio y se incumple el reciente BOE de instrucciones.

    Es mas que probable que las centrales sindicales ni se enteren (cuando se publicó el decreto algunas nos enviaron cuadros de lo que serían nuestros sueldos, pero ni se dieron cuenta de las novedades en las extras) ni hagan nada (o, como antes, envíen e-mails poniendose a disposición de sus afiliados, pero no del PDI al que representan en la Junta - incluso con desgravación docente por ello en algunos casos)

    Como esos son los antecedentes, conviene que NOVA esté al tanto, defendiendo derechos colectivos. En concreto le pido que estudie la situación concreta de este incumplimiento de pago de la extra de Junio a la luz del BOE de instrucciones y, en su caso, inicie el movimiento de actuación jurídica que corresponda contra el causante del pago incorrecto.

    ResponderEliminar
  11. El comentario anterior sobre extra de Junio no tiene validez. Al parecer hay un error en el BOE de instrucciones que van a corregir y nos seguirán pagando mal (recortes aparte), como vienen haciendo desde 2007. Por tanto lo que puede hacer NOVA es ayudar a la reclamación de derechos desde 2007, incrementados en esta nueva deuda.

    ResponderEliminar

Os comentarios son benvidos neste blog, xa que o seu obxectivo é ser un punto de encontro e de diálogo co autor. Podes deixar a tua opinión, que pode non coincidir coa miña, pero sempre con cabeza. Os comentarios destructivos ou que falten ó respecto dos participantes no blog serán eliminados.